- urodzony w Montevarchi pod Florencją;
- kształcił się u florenckiego mistrza Santiego di Tito (1536-1603), w Rzymie wstępuje do terminu u Camillo Marianiego;
- najważniejsze wczesne prace znajdują się w Piacenzy - od 1612 do 1630 zajmuje się pomnikami jeźdźców dla Ranuccia oraz Alessandra Farnese i wypracowuje nowy, barokowy typ posągu jeźdźca na koniu;
Posąg Ranuccia Farnese na koniu, Piazza Cavalli, Piacenza (1612)
Posąg Alessandra Farnese na koniu, Piazza Cavalli, Piacenza (1620-25)
Św. Weronika - na skrzyżowaniu naw bazyliki św. Piotra w Rzymie (1640) wysokość około 5 metrów - z uwagi na tak duże wymiary wykonana została z kilku bloków marmuru;
- ukazana w trakcie gwałtownego ruchu, gdy wychodzi z niszy, jej szata wydyma się natomiast w przeciwnym kierunku, dzięki czemu figura wydaje się lekka i jakby unosi się w powietrzu;
Św. Weronika, Bazylika św. Piotra, Rzym, (1640)
Zwiastowanie, Museo dell'Opera del Duomo, Orvieto, (1603-1605 anioł; 1608-09 Maria)
Popiersie kardynała Antonio Barberini, Toledo Museum of Art, Toledo, Ohio (1628-29)
Św. Marta, Sant'Andrea della Valle, Rzym (ok. 1609-21)
Chrzest Chrystusa, Palazzo Braschi, Rzym (1634)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz