Pochodził z rodziny złotników, sam zasłynął z twórczości w brązie.
- uczeń Donatella;
- nauczyciel Leonarda da Vinci, nie potrafiąc mu dorównać zajął się w późniejszych latach samą już rzeźbą;
- praca głównie dla rodu Medyceuszy;
- praca od złotnictwa, poprzez brązy, aż do kamienia;
Ścięcie św. Jana Chrzciciela - fragm. ołtarza z baptysterium św. Jana we Florencji, srebro, (1477-80)
Dawid, (1473-75)
- widoczny lekki kontrapost;
Grobowiec Piero i Giovanniego de Medici w kościele San Lorenzo we Florencji, 1469-72
- marmur, porfir, serpentynit, brąz, pietra serena;
- w otwartej arkadzie na podstawie;
- krata z motywem plecionego sznura;
- plastyczny ornament kandelabrowy;
- na sarkofagu okucia z motywem liści akantu;
Chrystus i Niewierny Tomasz, Orsanmichele we Florencji, 1476-1483
- bogate fałdowanie szat;
- nisza jest dziełem Donatella;
Putto z delfinem, ok. 1470, Palazzo Vecchio we Florencji
- wykonane dla Cosimo de Medici;
Pomnik konny kondotiera Colleoniego na Campo di Santi Giovanni de Paolo w Wenecji, 1481-1495
- brąz złocony;
- niezwykłe detale i drobiazgowość;
Rzeźby z terakoty polichromowanej:
Zmartwychwstanie Chrystusa, ok. 1463
Popiersia:
Popiersie Giuliano di Piero de' Medici, 1475-78
Popiersie Lorenzo de Medici, 1480
Popiersie młodej kobiety, 1465-66, marmur
Dama z pierwiosnkami, 1475-80
- znakomita umiejętność oddania szczegółów - dłonie;
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz